Ischias & Främmande

Det verkar som Pernilla fått ischias i fingertopparna, eller kanske bara kramp? Så därför hoppar jag in och skriver ett par rader innan helgen.

Bloggen har alltså fått främmande (gäst, besök ...) av den äldsta i den yngre syskonskaran!

Ikväll är det samling hos farmor & farfar, tyvärr kan Pernilla inte samkväma med oss, kanske mest synd om henne iofs ;) ... påskäggen ska delas ut (JA, vi får fortfarande påskägg) eftersom att jag och Johan ska åka på semester. Söndag morgon är det vi som väcker fiskmåsarna och drar oss mot Köpenhamn för att vidare styra vingarna mot Teneriffa. Där väntar avkoppling, bokläsning, simning (läs bada), sol, vin, öl, god mat ... ja ni fattar kanske ... mycket som väntar och allt i antistress temat!

Vi förväntar oss att komma hem till en riktig vår, inte våren som bryts av med kalla regniga och blåsiga dagar. Ännu bättre hade varit om vi kommit hem till rensade och städade vindsutrymmen, men det är nog bara en dröm. Vi har packning, rensning och flytt framför oss ... Johan, jag och vår röda brumbrum flyttar ut från stadskärnan till Bunkeflo - vuxenpoäng?!

Apropå vuxenpoäng så var jag på systembolaget tidigare idag för att handla present till en kollega, frågan kom som vanligt om leg, undrar hur gammal jag kommer vara när jag för sista gången behöver visa leg (alltså jag visar inte benet för alla internationella läsare) på bolaget?! Men storyn slutade inte där, damen i kassan sa att det inte såg ut som det var jag på bilden och frågade om det verkligen var jag ... hahaha, 30 år och får dessutom övertyga kassörskan om att det inte är falskleg! ... Hon tyckte att jag skulle byta ut mitt körkort ... jag tycker hon ska bry sig mindre om det.

Förresten, främmande är ett märkligt ord!

Trevlig helg & påsk!!

Fridens,
Martina

Ps om det är någon som missat det så är jag störtmegajätteKÄR i min fina Johan!

Kommentarer
Postat av: Bloggägaren

Ja jag har fått kramp i fingrarna, ska försöka mjuka upp dem snarast!

Jag tackar för ett fint inlägg :-)

Självklart är det jag som missar något ikväll men erkänna att ni kommer att sakna mitt trevliga sällskap ( eller det kanske är så att ni alla hoppar högt av glädje istället ?!?!?)

Oavsett vilket så kommer jag sakna er nu när ni flyger iväg :-(



Jag kan städa din vind under tiden du är borta men risken är ju att du saknar något av det jag slänger i så fall!!!!



Och du.. tack för förtydligandet om att du är stormmegajätte kär i Johan, det hade jag ingen aning om :-)



Jag älskar dig min kära syster!

Puss och kram

2011-04-15 @ 13:22:45
Postat av: Linda

Åh vad härligt med påskägg, som ni vet får ju jag också det på lördag :-). Efter lite arbete men ändå ;-).



Vad kul med Bunkeflo!!! Jag vill höra allt den 30:e!!

Ha en skön resa Persson! Vi ses snart! puss o kram



Pernilla du får nog börja stretcha fingrarna lite... ;-)



Ha en trevlig helg!

kram

2011-04-15 @ 20:00:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0