Nytt år, nya möjligheter

Välkommen 2011!

Jag avslutade 2010 med att vara 17 kg lättare än vad jag var när det började, väldigt nöjd är jag med detta kan ni tro. Mitt nyårslöfte till mig själv är att ha gått ner ytterligare 13 kg till den 14 juni. Här ska det minsann kämpas på kan ni tro :-)




När det kommer till adoptionen har vi nu plats 26 till Sydafrika så det är bara att fortsätta vänta och längta. Vi hoppas få skicka våra papper till Sydafrika under 2011.... Men den som väntar på något gott väntar inte för länge som man brukar säga.

Annars har 2010 varit ett väldigt trevligt år. Min underbara svägerska födde sin andra dotter Freja och hon är så underbar. Våra underbara vänner fick sin tredje son Melwin som också är min gudson. Så nu har vi ytterligare två barn att skämma bort :-)

I september åkte min älskade syster till Australien i 3,5 månad, som tur är hon hemma hos oss igen. Hennes tid där var riktigt jobbig för henne då hon längtade hem hela tiden. Den 23 dec hämtade jag henne och det var ett kärt återseende kan ni tro.

Vi har även hunnit med att vara i Nerja i 10 dagar tillsammans med min gudson Anton och hans föräldrar.

I början på december åkte jag och maken min en vecka till Teneriffa där vi solade, badade och bara tog det lugnt. Vi firade Martins 35 års dag där och det var en mysig dag.

Jul och nyårsfirande har kommit och gått och nu ska jag ta min an det nya året men förnyade krafter :)

Tyvärr har 2010 visat mig att man kan bli riktigt besviken på människor i ens närhet men jag har bestämt mig för att blicka framåt och inte lägga energi på att reta mig på detta längre...
Jag vet att jag är duktig och gör det bästa jag bara kan, om detta retar folk eller om dom tycker annorlunda är det deras problem och inte mitt!!

Önskar er alla ett riktigt gott och lyckligt 2011!!

Kram
Pernilla


Kommentarer
Postat av: Linda

Vad fin du är Pernilla!!!

Du är verkligen DUKTIG! Skönt att allt slit visar sig på vågen också :-).

Det är helt rätt, man ska inte ödsla sin energi på tråkigheter det är bättre att skita i det.



God fortsättning på er!



Ps. Har du mina böcker skrivna av Katarina Wennstam, Skam och Dödergök?

2011-01-02 @ 19:54:09
Postat av: Pernilla

Linda - ja jag har dom böckerna, har inte hunnit läsa dem ännu. Vill du ha tillbaka dem nu? Får jag kan låna dem senare i så fall.



God fortsättning på er med.



Kram

2011-01-02 @ 20:09:10
Postat av: Linda

Nä, ha du dom tills du är färdig. Jag sa till min kusin att jag hade böckerna och hon ville låna dom vid tillfälle. Men så kunde jag inte hitta dom när jag kom hem. Nu vet jag var dom är i alla fall ;-)



kram kram

2011-01-02 @ 20:40:48
Postat av: Alexandra

WOW! Så snygg du är, ditt slit på gymmet syns verkligen, så jäkla duktigt! Önskar dig ett fantastiskt 2011, hoppas att de 26 platserna snabbt rasslar ner på 0 så att ni snart får er efterlängtade bebis!!! Kram

2011-01-18 @ 01:40:19
URL: http://mammastrang.blogspot.com
Postat av: Litenlängtan

Men vad duktig du är! Och vilken stark, snygg och hurtig mamma du kommer bli!

Från en blivande adoptivmamma som skickar sina handlingar mot landet i dag!

2011-01-25 @ 11:34:44
URL: http://litenlangtan.bloggplatsen.se
Postat av: Sofie

GUD va fin du är!

2011-02-18 @ 18:48:27
URL: http://sofiemarang.blogg.se/
Postat av: Greengal

Hej!

Jag hittade din blogg idag, och har nu läst igenom den! Vad roligt att ni ska adoptera från SA, det vill vi också göra! Vi har i köat i ett år, och skulle stått på köplats 31 om vi stod i kön, men vi har inte fått medgivande än, utan ska utredas till hösten. Jag har också en blogg, men den är låst. Skicka ett mail om du vill läsa! Skulle vara kul att följas åt! Kram

2011-02-20 @ 19:41:07
URL: http://vantanochlangtan.blogspot.com/
Postat av: Gittan

Greengal - vill gärna läsa din blogg men hittar inte din mailadress. Maila mig på [email protected].

2011-02-25 @ 15:26:28
URL: http://nilla79.blogg.se/
Postat av: Jenny Persson

Hej Pernilla!

Vad duktig du är som gått ner så mycket! Lycka till med er adoption!!!!!!

Kram Jenny Persson

2011-03-14 @ 21:16:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0